Mina tävlingsplaner!

Det har varit SÅÅÅÅ mycket velande hit och dit för min del om vilka tävlingar jag ska åka på nu i slutet av året. Först var jag fast inställd på att jag skulle åka till Paint championatet. Nytt ställe, nya människor och lite nya klasser. Borde göra gott tänkte jag. Men det mörka sidan av tävlandet är att det är så snuskigt dyrt. Och eftersom jag inte var medlem i just den föreningen så tickar hundralapparna ganska snabbt iväg med medlemsavgifter och licenser. Och eftersom jag redan är medlem i SRHA som jag tidigare tävlat på iår så fick det bli September Rundsown istället. Det är verkligen skit kul att tävla på Axvalla och jag kan vidga mina vyer nästa år, jag har ingen brådska. September rundown är vecka 39 och jag kommer åka upp fredagen där men bara tävla lördagen och söndagen. Den 1 och 2 oktober. Jag tycker det räcker gott. Gossen är ju van att åka och allt sånt men både han och jag längtar hem efter 2-3 dagar. Han blir lätt lite kass i magen av att stå på box så länge. Som sagt så är det väldigt dyrt också och varje klass kostar :P 
Och iår har jag världens bästa Elin som åker med mig till axvalla! Stort tack till henne :D Åkte ju själv sist men allting blir så mycket lättare när man är två :) 
 
Nu på lördag ska jag och Gossen vara med på Årets WRSB:are i Fristad! WRSB är min hemmaklubb och jag älskar deras tävlingar. Utomhus, trevliga människor och en slags familjär känsla. Ska bli superroligt :D Det är 5 grenar och man tar poäng i varje klass och den som har mest i slutet vinner. Så tror jag att det är iallafall :P Det är Trail, Western pleasure, Western horsemanship, Western riding och Reining! Skitbra miljöträning med trailen där som vi inte är några hejare på alls. Haha! Men vi ska göra vårt bästa :D 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback