Flipp och flopp.

Idag var det inte alls min och Gossens dag :P Han slarvade, jag slarvade, jag fick dåligt tålamod och det gick ut över honom. Så nä, ingen bra dag för oss. Men jag var noga med att vi avslutade bra så får vi ge oss på uppgifterna nästa gång och då gör jag förhoppningsvis bättre ifrån mig :) 
 
Mamma skulle iväg på bröllop så jag red Frigge. Skulle galoppera lite vilket han tyckte var väldigt skoj. Vänstergaloppen satt jäkligt långt inne men fick till det till slut :P Däremot blir han väldigt framåt och stark när man brutit av. Vill gärna gå in i ”slängtrav” och stanna där. Han är absolut inte dum, men han blir otroligt stark. Så jag var envis och gjorde en massa övningar och gav mig inte förrän han helt slappnade av och lyssande på mig. Efter några om och men frustade han, spände av och blev jätte fin om än bara några steg och då stannade jag honom och gav massor med beröm. Kände verkligen att jag ”fick till det” även om det inte var en så stor grej. Men så fin som han kändes i slutet har åtminstone aldrig jag fått honom :) 
 
 
 
 
 
 
 













Postat av: Anita

Alla har sina dagar, nya tag bara :D

Svar: Jajamän, så är det ibland tyvärr :P haha! Det gick mycket bättre gången efter :D
Ida Anzén

2017-08-12 @ 20:37:33
URL: http://siliiins.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback