Hur läget ser ut helt enkelt.

Hej allihopa! 
Hur står det till i kylan?
 
Tänkte ge en liten uppdatering om vad som händer och sker på Stall Petit i kära lagmansholm. Hästarna är pigga och glada. Lite överdrivet småbusiga i den kalla vinden och snöfallet som inte direkt skiner med sin frånvaro den sista tiden. Menmen, vädret kan man ju inte göra något åt. Både jag och mamma försöker så gott det går att få hästarna att röra på sig lite emellanåt. Jag har vart iväg till ridhuset en del så min pigga ponny fått göra av med lite energi. Han är som en liten tokig hopponny därinne stundtals. De korta benen rör sig i hans snabbaste takt och han vill bara springa fort, fortare, fortast. Jag tycker ju det är rätt så trevligt när han är pigg, då är han lika taggad som jag ;) Någon megaseriös träning har vi väl dock inte sysslat med. Vet att jag komemr ha dåligt med pengar det här året med plugg och sånt, så får inte upp några direkta tävlingsplaner i huvudet. Vilket i sin tur gör att man inte riktigt på samma sätt känner att man behöver lägga ner alldeles för mycket tid på att hårdträna redan nu. 
 
Vi har det trevligt och lallar mest runt än så länge. Ser däremot fram emot gröna hagar och varmare vind som ändå inte är så långt borta nu. Nu ska man ta sig igenom några kyliga månader till, sen är våren här igen. 
 
Plugget går för övrigt bra. Det är ganska mycket att ta in och att sätta sig vid en skolbänk igen efter så många år är inte det lättaste. Men det går. Ännu inga underkända betyg iallafall. Men man märket också att det tar extremt mycket tid. Trots att jag bara pluggar halvtid och jobbar halvtid så är det ändå så mycket tid man behöver lägga hemma på skolarbeten. 
 
Eftersom jag inte tänkte spendera alltför mycket pengar på tävlingar iår så får man gärna säga till om man skulle vilja hitta på nåt annat billigare alternativ. Kanske långa uteritter eller att man träffas och tränar ihop. Ger varann tips och råd och man kanske till och med låter hästen stå över en natt så kan man träna fler dagar. Vad som helst, jag är inte knösslig. Men det är roligt att hitta på lite andra grejer. Kanske åka och bada och simma med hästarna?
 
Shit vilket långt inlägg de blev nu. Sorry. Och förlåt för att jag är så sjukt dålig på att uppdatera. Jag ska bli bättre. Har typ sagt det 100 gånger men ändå. 
 
Lite bilder på mamma häromdagen när hon longerat Dante. Var tvungen att ta med lite vårbilder längre ner med. Bara för att jag saknar det så.. ;) 
Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 













Postat av: Ellen - tävlingsryttare

Vilka fina bilder!

Svar: tack så mycket! :D
Ida Anzén

2017-02-11 @ 18:15:38
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback