Juliets Ice Diamond

Namn: Juliets Ice Diamond
Smeknamn: Dante
Kön: Valack
Född: 2012
Ras: Solid Paint
Mankhöjd: Ej slutmätt men cirka 160 cm
Färg: Mörkbrun
Tecken: Nosbläs
E: Lilac Ice (Quarter)
U: What a Juliet (Paint)
UE: Whata Luck (Paint)
 
Ägare: Åsa & Roger Anzén
 
Dante är en mycket färgstark och positiv individ. Min mamma och styvpappa köpte honom i slutet av januari 2015. På våren samma år åkte han iväg till Peter Ljungberg för inridning i 3 månader vilket gick galant. Han var ostabil i början men otroligt snäll och lugn häst. Han i riden i några månader nu och kan grunderna i skritt, trav och galopp. Det är en lång väg att gå men huvudsaken är att han är trygg i sig själv och går fram överallt utan konstigheter. Det har han visat på uteritter då han gärna går först och är nyfiken och framåt. Tanken med honom är att mamma ska kunna tävla någon klass på låg nivå och vara en äkta skogsmulle, och än så länge går det riktigt bra :D Han är fortfarande fortfarande ung och oerfaren, men jag tror att denna häst kan växa upp och bli en riktig guldklimp! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 













Postat av: Helena Johansson

Hej! Så fina hästar ni har. Jag äger ett halvsyskon till Juliets Ice Diamond. Min tjej är e. Skipper Doolittle och u. Whata juliet :) ska följa bloggen så man får se mer av denna kille! Mvh Helena

Svar: Hej! tack så mycket :D vad roligt!! Hade jätte gärna sett bilder på henne :D Kontakta mig på fb om du har lust. Hade vart jätte kul att se :)
Ida Anzén

2016-12-11 @ 22:09:48



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback