En speciell känsla

Nu är det full rulle. Igår blev det en långtur i skog och mark ihop med Amanda och idag blev det pass på banan för de bägge två. Det var första uteritten för Frigges del med någon i sadeln hemma hos oss. Och jag kan ju säga såhär, de som sålde honom har verkligen inte överdrivit nånting. Han är den helt underbara, snälla häst som trallar på. Han njuter av turen och går dit man tar honom. Det blev några långa travlängor och lite galopp vilket bägge hästarna tyckte var jätte skoj! Efetråt fick de båda en go dusch och stå inne några timmar under de värsta soltimmarna, insekterna är verkligen hemska nu! 
 
Idag fick dem jobba lite mer och Amanda fick testa Frigge lite mer seriöst. Det gick kanonbra, men man får jobba på att han får sakta ner några snäpp eftersom han gärna springer på. När han väl slappnar av och tar det lugnt känns han jätte fin, men man får passa upp så han inte får springa på som han vill. Men det är något som mamma får jobba mer på :D Amanda var iallafall nöjd och tyckte det var skoj att testa något nytt. 
 
För mig och Gossen gick det väl inte sådär as bra :P Inte dåligt heller men han var lite loj och ofokuserad. Och jag kan väl inte skylla på honom jätte mycket heller. Vi har inte vart så seriösa i vår ridning det sista ;) 
 
Skönt iallafall att vara igång. Jag testade att rida Frigge häromdagen på banan och det är sån skillnad från Gossen. Kallblod är ju en helt annan typ att rida på gott och ont :P Men han gör sitt bästa och gör aldrig nåt dumt. Det känns verkligen som att han passar mamma som handen i handsken :D Så nu har jag en sån där speciell känsla, att man får hindra sig själv från att leta massa nya fel. För just nu på den vackra hästfronten finns inga, och det känns underbart!
 
Vi fotade massor idag! Blev så många bilder att jag får dela upp det lite så resten kommer senare eller imorgon! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback