vart ska jag börja.

Ja, det är ju en hel del som hänt sen sist. Mer än väntat, och mer än vad jag hade trott. 
 
Dante är såld. Vi kan ju ta det först. I onsdags flyttade han till Stockholm till en underbar tjej. Jag och mamma grejade med honom ända tills han skulle åka. Badade honom, flätade honom och gosade. Han är ju en fantastisk häst, men för min kära mor är han för stor och något för ung. Blev ju mest jag som red till slut och jag har inte den tiden. Och då fattade mamma det kloka beslutet att sälja honom till någon som kan jobba vidare med honom och ta vara på kvalitéer han har. Det känns sorgligt nu men jag har en bra magkänsla och hon som köpte honom är verkligen toppen.
 
Istället har hon nu köpt Faldalsfrigg, även kallad Frigge. En jätte söt nordsvensk född 2008. Han är cirka 150 cm i mankhöjd och med ett hjärta av guld. Han har bara vart hos oss i ett par dagar men mamma är redan stormkär. En väldigt trygg och stabil kille som inte verkar vifta på öronen för något. Idag har vi släppt ihop honom med Gossen för första gången. Jag stod lite med andan i halsen, rädd att det kanske skulle bli någon slags fight. Men nääää. Frigge verkade inte bry sig om Gossen alls, mer än att han mer än gärna var med på kli. Tror dem stod och kliade varandra i mer än 10 minuter. Sen åt och åt och åt dem ;) Vi var ute och promenerade med honom igår och imorgon ska vi ta en sväng i skogen. Mamma lär känna honom mer och mer för varje dag och än så länge har det inte varit några konstigheter alls.
 
Det är också först nu som Gossen släpps på riktigt bete. Men jag kommer inte sluta rida honom helt trots sommarledighet. Han har haft det väldigt lugnt och ledigt det sista ändå, har ridit någon/några få dagar i veckan bara och inget ansträngande för kroppen. Kommer bli lite uteritter och mys ändå och det värmer så otroligt i mitt hjärta att han verkar helnöjd med sin nya kamrat. Vår söta kompletta lilla flock. 
 
 
Dante innan han åkte 
 
 
 
Frigge och Gossen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback