Nämen hallå!

Alltså shit vad längesen det var som jag bloggade nu. Skäms på mig. Men det har inte hänt så mycket faktiskt. 
 
Jag ligger rätt lågt för tillfället. Är dock lite stolt över att ha ridit Gossen nu 2 dagar i rad så då förstår ni vilken nivå det är just nu, haha! Vi gör roliga grejer. Häromdagen när jag var ute och galopperade på grusvägen blev han så exalterad att det kom två bocksprång på raden. Och det hör inte till vanligheterna kan jag lova. Men det var roligt så jag lät honom galoppera på lite extra så han fick bli av med lite energi. Sen var han nöjd som en filbunke! 
 
Just nu är det ju den där tiden som allt blir väldigt deprimerande av allt mörker. Det är mörkt när jag börjar jobbet, likaså när jag slutar. Men vid nåt enstaka tillfälle slutar jag lite tidigare och kan ge mig ut på vägarna. Sen rider jag på banan lite med men underlaget är inte det bästa just nu så jag tar det lite lugnt med det. 
 
Hästarna mår i övrigt kanon. De njuter lite extra av den ovanligt mycket vilande perioden som är nu. När jag hoppade upp på Dante för första gången på 3 veckor häromdagen trodde jag han skulle busa och tjoa. Men nädå, han var superlugn och duktig ändå så det kändes väldigt skönt. Galopperade även honom på grusvägen och han tyckte det var väldigt skoj. Han uttryckte sig dock inte likadant som Gossen när det kommer till att bocka! Haha. Men när Gossen "sparkar bakut" får jag väl mer kalla det så känns det knappt. En liten studs i stjärten bara. 
 
Men nu har jag iallafall börjat rida lite mer så vi får se hur effektiv och hurtig jag är framöver. Stallmys och pyssel bara är iofs också väldigt mysigt. Få släppa in hästarna från ett tråkigt väder in i mysiga fräscha boxar. Konstigt vad lite som behövs för att göra en hästtjej glad.
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback