I ridhus och skogen!

Igår åkte mamma med mig till ridhuset med Gossen. Jag fick lämna återbud till markarbetsträningen i lördags då jag inte vågade köra så långt med transporten. Det snöade och var glashalt ute så det var dumt att chansa. Men som tur var fick jag kompenserat och kom iväg till ridhuset i Vittene på söndagen istället. Väglaget var bättre och dit är det ju bara typ 4-5 km :) 
 
Idag tog jag, Huxflux och Gossen en tur i skogen. Jag trodde Gossen skulle vara lite seg idag eftersom han var rätt trött igår efter träningen i. Men nädå, han hade fin energi framåt och verkade älska att komma ut på stigarna. Dante fick också röra lite på fläsket genom att jag longerade honom en stund. Gick bara i skritt och trav för underlaget var kasst men då har han fått göra nåt iallafall :)
 
Imorgon är det introduktionsdag i skolan så tror inte jag kommer hinna rida. Men nu känner jag ändå att jag och Gossen kommit igång litegrann vilket är väldigt skoj. Tänker att jag ska åka till ridhuset igen nån dag senare i veckan :D 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback