Catch up!

De senaste dagarna har vart fulla med hästeri. Helt underbart! Det har varit långa arbetsdagar och kvällarna har bestått av häst häst häst!
 
I söndags red jag och Elin ut tillsammans med en tjej som heter Irene som bor i lagmanholm. Hon och hennes trygga islandshäst Diva visade oss en massa vägar som jag inte visste fanns. Det blev nästintill 4 timmar i sadeln totalt och jag kan villigt erkänna att stjärten sved lite extra när man hoppade av :P haha! Men det var kul ändå, och väldigt nyttigt. Jag red på Dante och han skötte sig fint rakt igenom. Tryggare för varje gång! Gossen och Elin var också nöjda och Gossen är så käck. Han bara lunkar på liksom ;) 
 
I tisdags red jag Gossen på banan och tränade horsemanship med Dante. Gossen och jag tränade på att backa mellan bommar och i som ett L. Det gick väldigt bra faktiskt. Han väntade snällt på instruktioner och var lyhörd. Dante skötte sig fint han också. Det blev hjärngympa till max och han var nästan tröttare än efter ett ridpass :P 
 
Idag tred jag Gossen på banan igen och tränade på våra volter. Det var en sån där dag idag som jag hade lite dålig fantasi och jag kom på mig själv att jag mest satt och lekte runt. Upprepade sånt vi redan kan typ :P Menmen, han fick röra på fläsket och få upp flåset iallafall ;) 
Dante red jag också på banan. Jobbade mycket med förflyttningar och Maddes övningar. Ettan, tvåan och trean. Han börjar förstå mer och mer och galoppen idag var helt magisk. Nu börjar han få bättre balans och han bär upp sig så himla mycket bättre. Blir sådär rund och fin! Magisk känsla när man ser utveckling! :D 
 
Jag har en hel del bilder på lager. Ska försöka få upp de imorgon! Bilden nedan är på Gossi i tisdags :)
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback