Varannan gång ungefär

Nu är hösten här på riktigt. Regn och rusk, kyligare dagar och blöta täcken. Men när jag ridit det sista har jag faktiskt tyckt det vart behagligt. Visst, lite regn i ansiktet är väl inte njutbart men det är ju inga insekter och en ändå frisk luft som gör en pigg och glad. 
 
Igår red jag Dante, idag red jag Gossen. En häst per dag räcker gott :P Mamma har jobbat mycket i veckan och vart sjuk, jag har också vart sjuk måndag och tisdag så ridning har det blivit onsdag och torsdag. Gossen har gått in i någon slags vila fast ändå inte. Jag rider lite när jag känner för det. Inga tuffa pass utan vi har kul och han sköter sig utomordentligt tycker jag. Det blir så mycket ´enklare´ när man inte kräver så mycket ;) haha! Jag kan nästan känna att Goss blir bättre när han vilat några dagar konstigt nog. Men han är ju rätt lat också så det är väl därför.. När han vilat har han mer energi ;) Har ju ridit Dante de 3 senaste gångerna och helt plötsligt kändes Gossen liten. Han är ju trots allt mer än 10 cm lägre och jag tänkte på det framförallt när jag satte foten i stigbygeln. Och när man sadlar, jisses vad man får ta i när man sadlar Dante! haha! 
 
Har inga nya bilder, men sitter på en hel drös från tidigare tillfällen som jag inte lagt upp som tur är! Jag är så otroligt glad över att jag har så mycket foton från detta året. Sen jag köpte min kamera så har den använts väldigt flitigt. Ibland kan jag så innerligt önska att tekniken kommit så långt när vi hade Petit. Visst, det fanns systemkameror och sånt då också, men telefonerna man har idag och enkelheten som all teknik har fanns inte då. Jag har inte en enda film på henne och det gör mig ledsen. Men det misstaget ska inte ske igen, hellre för mycket bilder och filmer än för lite!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback