Tur till veterinären idag!

Veckan som var har jag varit chill rent ut sagt. Gossen har vilat i 6 dagar och Dante har jag ridit 2 dagar och mamma har longerat. Gossen har verkligen förtjänat vila i ett par dagar, han var lite trött efter tävlingen ;) Men igår var Elin med i stallet och vi hade ett par sjuukt härliga timmar i stallet. Först tänkte vi att vi skulle skippa att rida eftersom det var så tråkigt väder. Men så sprack det upp lite och vi kom upp i sadlarna ändå. Och hela ridpasset var bara så mysigt. Dante gjorde sitt bästa pass någonsin. Han var så jäkla samarbetsvillig och han var bara rena drömmen. Gossen skötte sig exemplariskt han också. Elin satt och njöt i fulla drag. Hon hör hemma på hästryggen, ingen ler så mycket när dem rider som Elin :P
 
Idag har Gossen vart hos veterinären och fixat tänderna. Jag valde att lasta och åka dit eftersom han har haft lite foderfickor och så som är lättare att ta hand om på kliniken. Men vi fick goda resultat och med åren så har foderfickorna nästan försvunnit helt! Jupppi :D Det är alltid skönt när hästen vart hos tandis tycker jag, då vet man att det är ett tag kvar tills nästa gång ;) haha!
 
Här kommer lite bilder från i fredags när mamma longerade Dante :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback