Oroliga dagar

Den här veckan kan ha vart en utav de jobbigaste och tråkigaste på länge. Jag har vart hemma från jobbet sen i måndags och tiden står praktiskt taget still. 
 
I måndags var jag hos en kund och städade. En helt vanlig måndag. Väl framme började jag och greja och kände mig ovanligt trött. Fick sätta mig ner flera gånger för att kroppen inte orkade stå. Äsch tänkte jag, det går snart över. Men det gjorde det inte. Istället tuppade jag av och blev yr och dåsig. Jag fick svårt att andas och allt som befann sig i min magsäck åkte upp. Och lite därtill. 
 
Ambulansen hämtade mig och jag fick ligga på sjukhuset ett par timmar. Inte alls så dramatiskt som det låter men oerhört läskigt. Jag kände inte igen min kropp alls. Det kändes som att den bara la av på nåt sätt. Att den satte ner foten och sa "nähä du, nu får det vara nog!" 
 
Jag mår lite bättre. Lite bättre. Inte helt bra. Kroppen känns tung och jag blir fortfarande yr när jag ställer mig upp. Inte så jag svimmar men det gungar en del. Därför som ni förstår har jag inte heller kunnat rida denna veckan och det suger. Suger så in i helvete. Jag går här hemma, kollar lite tv. Pillar med facebook. Problemet är bara att jag har så tråkigt att jag blir rastlös men att kroppen inte orkar med nåt. Tänkte ta vara lite på tiden och la i en tvätt när jag ändå va hemma. Blev andfådd och svettig av att bara gå NER för trappan. Hmm.. det går bra nu! 
 
Läkarna hittade iallafall inget större fel på mig. Jag hade för lågt blodtryck men blodproverna visade inget konstigt. Skönt får man ju säga. De tror att att jag fått någon slags panikattack orsakad av stress. Och stressa, ja det är ju något jag gjort väldigt mycket det senaste. Så nu ska jag lyssna på vänner, föräldrar och LÄKAREN och ta det lugnt i ett par dagar. Kroppen och hälsan är viktigare än vilken slant som helst. Dont you agree? 
 
Som tur är så har jag fått tillbaka min lilla hund idag så jag har lite sällskap. Hon säger inte mycket men det är ändå roligare att ha någon att gosa med. Och Annie klagar ingenting så länge hon får ligga i min famn och sova <3
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback