Om tävlingen i helgen!

Tävlingen i söndags är jag väl inte sådär jätte nöjd med. Varken med min eller Gossens insats. Det slutade i 3 stycken 2:a placeringar men vetifan om jag tyckte vi var värda det :P Första klassen gick väl okej, han rusade lite med mig i galoppen men annars kändes han bra. De andra två klasserna tyckte jag han bara var ofokuserad och springig. I reiningen skötte han sig hyfsat tills vi kom till stoppen och han tyckte att han skulle fortsätta löpa. Fick ta i för att få stopp på honom! haha! Aja, nu har vi ännu en tävlingserfarenhet att lägga i ryggsäcken! Fick höra att jag hade lite för mycket "reiningsits" i pleasuren och horsemanshipen, haha det var ju positivt ändå eftersom det är det enda vi tränat det sista ;) Det var iallafall en jätte mysig dag med vänner som kom och hälsade på och hejade. Mamma fick kalla fötter innan sin klass och strök sig tyvärr, men nästa gång ska hon bannimej va med :P 
 
Även om de bara har vart två tävlingar två helger i rad så känns det som att jag tävlat AS mycke det senaste! Jag har ju inte det men i kroppen känns det så. Så nu ska jag ta det lite chill tänkte jag. Träna och mysa i skogen för att ladda upp till nästa gång, när det nu blir ;) Ska försöka få bokat någon träning med Peter framöver så jag kan fortsätta jobba med bytena! 
 
Det är mycket jobb för mig denna veckan. Men ridning kommer det såklart bli ändå. Tänkte försöka rida Dante lite mer denna veckan också och träna med mamma! Kan bli kul :D Dags att bege sig till jobb nr 2 för dagen! hade fint allaihop. Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback