Något nytt vi aldrig tidigare har gjort!!

Ja nu folket ska ni få höra. Jag och Gossen skall göra något vi aldrig gjort förut serrö. Imorgon har vi nämligen anmält oss till en markarbetsträning i Simmenäs. Vad fan hände där liksom :P Det är i Amanda Bergmans ridhus som vi tillsammans med Jill och några till ska vara med på en ytterst ovanlig träning för att vara oss. Men vad tusan, det ska bli skit kul. Gossen är ju otroligt klumpig och långsam när det kommer till bommar och hinder. Men det kan vara kul att testa något nytt. Vi har ju trots allt tagit några småskutt under vår tid tillsammans. Typ hoppat en gång per år iallafall ;) Men vad gör det. Miljöträning ser jag det som och det ska bi skit kul att för första gången träna ihop med Jill för en instruktör! :D Så nu har jag putsat upp vår slitna engelska sadel, kul att den ska anändas ;P
 
Idag har jag ridit både Goss och Dante. Gossen red jag en mystur i skogen innan det började ösregna och vi galopperade hela vägen hem. Dyngsura ändå men det var det värt! Dante red jag bara en kortis på banan!
 
Igår var Amanda med i stallet och red Goss och jag på Dant. Hon ska förhoppningsvis bli medryttare på en quarter som tränas i western och ville testa på hur det kändes. Det gick bra trots att hon är lagd åt det engelska ridstilshållet ;) Jag tyckte hon löste det bra och i slutet såg det riktigt snyggt ut! Gossen mjäkade sig lite och ansträngde sig kanske inte sitt yttersta men Amanda fick till en bra känsla och det var skoj att se någon annan känna på honom :D Dante skötte sig sådär. Var rätt ofokuserad men blev bra i slutet. Mamma red en kortis efteråt också. Men Dante var mycket duktigare idag än igår, men han var väl lite tröttare idag :P
 
Har en hel del bilder från igår som jag lägger upp imorgon!
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback