Strålande nyheter!

Först och främst vill jag bara säga: SOLIGA DAGAR, VÄLKOMNA :D Som jag har saknat er!!
 
 
Äntligen får ”lilla” Dante sättas igång igen :D Efter vintervila och en sårskada som inte velat ge med sig så kan man rida honom igen, FINALLY! Det är 3-4 månader sen sist nu, herregud vad tiden går! Igår fick jag ridit en liten kortis och han kändes bra! Visst, han var lite ostabil och så men vafan, han var hur cool som helst och det var som om man hade ridit igår :P Härligt när en unghäst inte reagerar nånting när man hoppar upp och han har vilat så många månader, men det kanske finns anledningar till det...:P Skrittade iallafall mest bara och tog något varv i trav. Efteråt skrittade vi en stund på grusvägen och han traskade på i snabb takt. Dock när vi vände hemåt var det inte med samma entusiasm ;) 
 
Olas systerdotter och mamma var och hälsade på i stallet efteråt. Gosade massa med Goss och hon fick prova att rida honom för andra gången. Treåringen hade ingen nervositet alls utan satt gladeligen på hästryggen och åkte med. Gossen fick vara den snälla barnponnyn ;) red honom en liten stund innan och han kändes kanon. Galopperade iofs bara ett par varv men han flöt på i sitt gamla vanliga stabila jag. Han har ridits två gånger tidigare i veckan. En gång av mig och en gång av Elin. Hon är en pärla som kommer och motionerar honom när jag har fullt upp ;) Hon tycker att jag gör henne en tjänst och vice versa, fungerar skit bra :D 
 
 
Jag har en hel del funderingar kring Dante som jag tänkte dela med mig av här i dagarna. Den hästen har verkligen utvecklats om än långsamt. Alla tycker olika om sådant. Vissa stressar, andra gör det långsammare. Men många små ting leder till möjligheter och han växer i mina ögon för varje dag! Ni får veta mer i dagarna framöver, nu har jag massa annat att stå i ;) 
Ha en underbar söndag! :D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 













Postat av: Anonym

Tack för en underbar söndag! Kram från oss!

Svar: kram på er! :D
Ida Anzén

2016-03-21 @ 09:07:43



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback