Ibland måste man bara ut och galoppa!

Idag har jag vart ute och galoppat med Goss, och det var välbehövligt, speciellt för mig ;) 

Har haft en sån där dag när det inte går som jag har tänkt. Eller kanske snarare att nån med högre makt uppe i himlen jävlas med mig. Typ som när jag hade skit bråttom och inte kommer upp för backen hem till en kund. Bilen dör, skvätter snö och grus överallt. Försöker tappert i typ 15 minuter och ska precis ge upp och promenera upp för 90 graders lutningen när äntligen bilen får något slags fäste och skuttar upp. Slår i armbågarna överallt och får enkelstötar, slår i tårna i varenda jävla tröskel och trasslar in mig i allt, glömmer saker, ah ni fattar, man har såna dagar ibland när inget stämmer :P 


Jag skulle inte ridit idag men kände ba såhär "åh vad jag vill ut och galoppera!" Stressade som fan efter jobbet för att hinna ut innan det blev mörkt. På med grejerna och ut kom vi! Hann rida i 25 minuter innan det blev för mörkt, men det var väl värda minuter i sadeln! När man sitter där och galopperar på grusvägarna så bara allt annat försvinner. Alla bekymmer och irritationer blåser bort som en fis i vinden! ;P så om någon har mycket i huvudet eller en dålig dag, sätt er på hästen och galoppa bort det, det är UNDERBART!!!!




















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback