Nya sommarbilder!

Nu har hästarna fått komma på lite mer bete. Och tror ni dem är lyckliga över det? Ja ohjaaaa, dem trivs som fisken i vattnet ;) Vi har vänjt dem succesivt (eftersom jag är extremt nojig) så nu borde kusten vara klar :P 
 
Igår red jag bägge hästarna. Red ut en sväng på Gossen först och galopperade en bra sträcka. Han var rätt seg och slö men gissar på att det är på grund utav gräset ;) Vi hade en mysig tur iallafall bara han och jag. Förutom att skogarna börjar bli fulla med så jävla mycket insekter. Och om något sätter sig på Gossens snopp, ja då stannar han, och så får man hoppa av och borsta bort det. Annars är han fastfrusen :P haha så rolig. Precis som att han säger "matte, det sitter nåt där som jag inte kan få bort, ta bort det nu, annars går jag inte!" Haha älskade häst <3
 
Dante red jag ett pass på banan, och jag tappade typ hakan. Eller ah, nä inte bokstavligt men det känns som att han tar mig med storm så jäkla ofta nu. Jag kanske har "ridit lätt" cirka 10 ggr nu och innan så han har blivit ostabil och tyckt det varit lite smått obekvämt. Succesivt har det blivit bättre och igår kunde jag rida på honom i rask trav och ändå behålla en låg form i hela varv runt fyrkanten. Höll sig rak och stadig på rakspåren utan att dra upp huvudet. Kanske låtewr som en bagatell men det har det inte riktigt vart :P Han är så himla mjuk i munnen och samarbetsvillig. Han växer i mina ögon hela tiden och jag börjar tycka om den hästen mer och mer. Ska komma ihåg bara att han inte är min :P haha! Nä, men han är verkligen superrolig att rida och det blir så skoj när dem är lättlärda. Galoppen går jätte bra med, åtminstone i vänstervarvet :P  Blir fortfarande lite tung och drar sig utåt i höger men vi jobbar på det. Allt ska ju inte sitta som en smäck direkt! ;) Tänkte be mamma filma någon dag framöver som jag ska lägga ut här! 
 
Hoppas alla får en trevlig och härlig midsommar nu! pusspåer
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 













Postat av: Sandra

Hur mycket bete har ni till hästarna? Mysigt med sommar och gräs i hagarna! :) ha det gott!

Svar: Hej! vad menar du? :) ja det är väldigt mysigt! detsamma :D
Ida Anzén

2016-06-28 @ 09:19:22



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback