En äkta hästsöndag och mamma har fotat :D

Gott att få sova ut idag. Den där känslan av att vakna utav sig självt och inte av ett irriterande alarm som tvingar upp en till vardagen. Igår var jag också ledig men skulle iväg med jobbet på kickoff så det var en svintidig morgon ändå, men så idag fick jag äntligen vakna av att jag sovit färdigt. Hade migrän igårkväll när jag kom hem och sov bort mestadels utav kvällen och ändå kunde jag sova hela natten. Väldigt välbehövligt :D 
 
Från och med nästa vecka kommer jag bara ha 1 jobb. Känns som en lättnad trots att det är sjukt tråkigt att lämna en arbetsplats som man vart på i över 7 år. Underbara tjejer som jag tycker så mycket om, men ibland måste man välja. Jag trivs bättre med att jobba måndag-fredag dagtid. Jag är ingen kvällsmänniska och tycker det är goare att ha jobbet gjort tidigt och ha kvällen fri. Jag slipper dessutom att jobba på helgerna vilket passar mig som handen i handsken. Jag kommer sakna allihop på mitt gamla jobb, vi har haft så sjukt kul ihop och gått igenom så otroligt mycket!!! Ni är guldvärda!
 
Sååå, över till hästeriet idag. Jag ha fått gjort något med bägge två idag. Red Gossen på banan först. Fick korta upp han rätt mycket och jobba honom på ganska kort tygel mestadels utav passet då han blev lång på yttersidan och lat. Fick honom iallafall att jobba ordentligt med ryggen till slut och inte springa och såsa :P Han har blivit lite bekväm nu när han inte tränats lika mycket! haha. 
 
Sen tömkörde jag Dante. Hade lika gärna kunnat rida men jag och mamma tänkte att det kunde va kul! Och han var jätte duktig. Lugn och stabil och galoppen skötte han kanon. Helt sjukt vilken skillnad det är på honom ändå. Framförallt att han fått så mycket bättre balans. Innan skulle han dessutom alltid busa eller bralla åtminstone någon gång under ett tömkörningspass. Speciellt när det kom till galoppen. Men nu är han så lugn i allting. Ingen stress där inte :D Lite kul att variera träningen. Uteritt, tömkörning och nästa gång pass på banan! 
 
Jag har anmält mig till en clinic för Peter Ljungberg 9 juli! Längtar massor. Kommer vara på Stewart Ranch och kommer blir hur skoj som helst :D Dags att ta tag i träningen lite mer nu, har blivit mycket mysridning det sista ;) 
 
Mamma har vart med i stallet hela dagen och fotade en hel del! Kommer några bilder nu och några en annan dag!
 
Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback