Besök av Elin och roliga aktiviteter

Hej kära läsare! 
 
Vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera just nu men ni får leva med det :P 
 
Än så länge har den här veckan haft få lediga timmar. Men de sista två dagarna så har det blivit hästsysslor gjorda! :D Igår var Elin med i stallet och vi löshoppade :D Gossen var till och med taggad och for iväg i galopp direkt. Fodret som lockade men ändå ;) Dante däremot skulle prova för första gången och han var lite väl lugn och sansad. Travade lite halvdant över och förstod inte riktigt, haha! Men sista gången så hoppade han åtminstone istället för att "kliva". Efter det testade jag att sätta mig på honom barbacka för första gången! Det var inga problem alls, Elin ledde runt mig nåt varv i grimma och Dante bara traskade på. Härligt att veta att barbackaridning är ett alternativ ;D 
 
Idag var jag i stallet ensam. Red Goss först och tränade lite på bytena. Från vänster till höger gör han det bra, eller ah, han gör ett rent byte. Sen hur vackert det är slipar vi på sen ;) Andra hållet är lite trixigare men det tar sig. Han förstår mer och mer för varje gång och jag tycker ändå det går framåt! Det är huvudsaken :D 
 
Sen red jag ut på en längre tur i skogen på Dante för första gången helt ensam. Det gick super bra! Han traskade på i bra tempo och behövde ingen draghjälp alls :D den hästen växer i mina ögon hela tiden, oerhört trevlig pålle min mamma köpt :) han är så snäll och vill alltid så väl. En väldigt bra egenskap <3 
 
Har lite filmer från löshoppningen som jag lägger ut i dagarna! Ni får nöja er med lite svartvitt så länge. 
 
Puss
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback