Vad som händer just nu!

Yes, jag lever!! Min otroligt dåliga uppdatering det sista skäms jag något för, men inte alltför mycket eftersom jag njutit av semester och sol :P En vecka har spenderats på soliga västkusten med Olas familj och vi har haft det helt otroligt mysigt. Det har vart kanonväder nästan alla dagar och det är man inte helt bortskämd med i vårt ostadiga väderland. Men en solbränna har man fått och det ha även blivit några dopp i havet. 
 
Gossen och Dante har vilat i en och en halv vecka. Gjorde dem gott tror jag. Även dem behöver ju faktiskt lite semester. Dessutom kan man skylla på att det har vart otroligt höga temperaturer och varken jag eller häst vill motioneras i den hetluften. Igår fick jag däremot ridit ett pass på Gossen och det märktes att han har vilat :P Han var riktigt pigg, vilket hör till ovanligheterna, men samtidigt slö av den något tjocka sommarmagen han fått den sista tiden. Jag var väl inte helt och hållet nöjd med vårt pass eftersom han slarvade en hel del och jag inte var tillräckligt konsekvent. Men han fick röra på fläsket iallafall och blev en god dusch efteråt eftersom både han och jag var svettiga. Mamma hade några vänner på besök och en utav tjejerna, Sanna, testade att rida honom en kort stund. Hon hade aldrig provat western och inte suttit i sadeln på ett par år men det gick bra :) Blev lite skritt och trav och både Gossen och Sanna verkade nöjda :) 
 
Enkla anledningen till att jag inte har bloggat är som ni förstår att jag inte har ridit de senaste dagarna. Men nu ska det bli fart på det igen. Är inne på min sista semestervecka och efter det drar vardagen igång igen. Inget man skuttar av lycka över direkt eftersom att ledighet är fan det bästa som finns, men sånt är livet :P för de flesta iallafall! 
 
Dagen idag har spenderats på Liseberg och jag är överlycklig efter att ha vunnit stjärnvinst på chipshjulet. Har så mycket chips hemma nu och ska vräka så mycket jag kan, för att jag kan, mohahaha! Riktigt gött!
 
Bjuder på lite gamla bilder eftersom det var lite dåligt med fotografering igår när jag och Sanna red ;) 
Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback