åh du underbara människa!

Som jag säkert berättat innan så har Elin en syster som heter Emmy. Emmy är bra, Emmy är underbar, precis som Elin. Och äntligen fick vi ridit ihop igen. Hon pluggar på annan ort och är inte hemma så mycket, såklart när man studerar. Men jag har saknat henne massor. Hon är så härlig och glad och vi har så skoj i stallet! Elin och Emmy är inte bara bra hästmänniskor. De är bland dem bästa enligt mitt tycke. Allt är så lugnt, mysigt och harmoniskt när dem är med. Bättre stalldagar finns inte. 
 
Regnet vräkte ner stundtals. Inte det mysiga dugget utan vi var två dyngsura damer som satt i våra sadlar. Men egentligen berörde det oss inte alltför mycket. Urinvägsinfektion har väl ingen dött av? Några kalla droppar som rinner ner längs ryggraden efter att ha fått en kalldusch av en gren som hänger över huvudet i skogen. Att man blir som ett klister i sadeln och de blöta jeansen slickar sig fast runt låren. Näähädå, det var inget som hindrade oss idag. Vi gjorde ett kort pass på banan först och tog en uteritt efter det. Trots blöta kläder och pisseblöta hästar så sken humöret på topp ändå. Sånt gillar jag, att man inte rynkar på näsan för att de högre makterna valde att släppa ner hela världens hav över oss just idag. Däremot när vi kom tillbaka från vår tur upphörde regnet omedelbart. Såklart.
 
Har vart en kanondag och vi ska göra om det snart igen, och förhoppningsvis kan Elin hänga med då också. Vi pratade om att ta en fotodag eftersom Emmy är grym på att ta bra bilder! Nu ikväll ska jag och Ola ut och käka på nån flådig resturang och fira att vi har semester. Skulle gjort det igår men då hade såklart favvoresturangen stängt på måndagar :P 
 
Hoppas alla får en grym dag! Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback