Om träningen och Dantes skadade ben

Har inte haft någon tid över alls till bloggande de senaste dagarna men nu ska ni få den senaste uppdateringen :D
 
Träningen hos Waldemar Wass i helgen gick toppen! Tanken var att vi skulle åkt med Dante och miljötränat lite, men eftersom han skadade sig fick vi ta Gossi istället. Gossen är inte helt i form ännu så det blev två lugna pass men lärorika :) La mest fokus på spinnen och bytena och det gick verkligen kanon! Fick till ett par bra byten åt varje håll, kanske inte de snyggaste i världen men huvudsaken är att han satte dem! sen får man slipa på hur de ser ut :P Fick en hel del bra tips och som vanligt var det jag som gjorde fel från början och när väl jag gjorde rätt så gjorde såklart Gossen det också! ;) Spinnen gick också jätte bra, bad mamma filma det men eftersom hon inte är den mest tekniska i världen så blev det bara en suddig massa och ingenting syns, men tro mig, han gjorde det riktigt bra :D
 
Idag har jag vart ute och galopperat lite på grusvägarna! Blev några bocksprång och bus av energi men annars gick det bra ;) behövde verkligen inte driva något iallafall, haha! bara att åka med. 
 
Idag ha veterinären vart i stallet igen och kikat på Dantes sår. Det läker fint och svullnaden är helt borta, men det är fortfarande lite för stort för att han ska släppas ut och riskera att det kommer smuts i och blir inflammerat igen. Planen är att han ska ha boxvila fram tills onsdag och sen få komma ut med ett skyddande beslag över såret. Dock så verkar det inte gå någon speciell nöd på honom i boxen. Han har koll genom fönstret på Gossen utanför och han ser rätt harmonisk ut ändå tycker jag :) 
 
Hade tyvärr inga nya bilder, så här kommer två från någon dag här i vintras :)
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback