Dante är skadad

Jaa vart ska jag börja. Dante har fått ett sår på insidan av vänstra frambenet som har blivit inflammerat och svullnat upp. Veterinären har vart ute och gjort rent och bandagerat så han står just nu på boxvila. Han är inte halt eller allmänpåverkad över huvud taget utan det är bara benet som är väldigt svullet. Ingen feber eller nåt heller så det är ju bra. Man ska se det från den ljusa sidan ;) Imorgon kommer veterinären igen och ska kika på det och se om svullnaden lagt sig!
 
Jag och mamma skulle åkt med honom till Waldemar Wass till helgen för lite träning, mest miljöträning och komma ut lite, men det sket ju sig nu så vi åker med Gossen istället. Ska bli jätte kul :D Han har kurs hela helgen och jag ska vara med på två pass på lördagen. Jag har aldrig tränat för honom innan men äntligen så dök det upp nåt på en helg som jag är ledig ;) det är väldigt sällsynt nu för tiden! haha! Som sagt, tycker mest det är kul att komma ut och göra nåt med hästarna, har ju vart en lång vila nu, höhö...
 
Igår och idag har jag ridit Gossen. Har haft en jäkla otur med tappskor det sista så det har satt käppar i hjulet för oss men nuså är vi igång! Igår red jag ett lättare pass på banan och idag blev det en lite längre skrittur! Solen lyste och Gossen var på topphumör, helt underbart! 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback