Uteritt med nya människor och toppenpass på Dante!

Igår fick Stall Petit besök av två ryttarinnor från granngården, eller ah, ett par hundra meter bort ;) Hanna Karlsson och hennes kompis Frida kom på Hannas två hästar och vi gjorde en uteritt ihop. Gossen blev lite chockad först när det kom två jättehästar inskrittandes men verkade väldigt nöjd med lite nytt sällskap i skogen :D Jätte kul att vi äntligen fått till att träffas så nu ska vi försöka rida ihop mer! Är ju trots allt bara 10 min skrittavstånd emellan oss!
 
Idag skulle jag rida både Gossen och Dante, men Goss hade såklart tappat en sko :O Men som tur är kommer Michael imorgon och slår på den! Men jag gjorde ett pass på Dante istället och det gick kalasbra! La fram travbommar och enkla bommar och red en massa olika mönster i trav och red lätt nästan hela passet. Lät han trava på i bra tempo och galopperade bara ett par varv åt varje håll. Efter varje galopp kan han bli lite taggad, så då gjorde vi mönstren med bommarna så kom han på andra tankar! Fungerade jätte bra och jag var väldit nöjd med vår insats idag! :D 
 
Foto: Emmy Nilsson
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback