Ridit med Elin!

Hej alla glada! 
 
Hoppas alla har och har haft en bra helg. Efter första jobbveckan var man rätt så mör i kroppen, klen som man är :P Men jag har vart duktig på hästfronten ändå! 
 
I fredags efter jobbet åkte jag och red Gossen och mamma longerade Dante samtidigt. Regnet vräkte ner (som vanligt när jag rider känns det som).. :P Inget sånt här gulligt duggregn utan det var som att stå i duschen på max. Man behövde ju inte vara rädd för att bli törstig direkt... haha! Nä, men det var jävligt blött faktiskt. 
 
Igår var Elin med och red på Dante och jag på Gossen. Det var jätte kul att höra att hon tyckte att det var stor skillnad på honom nu och när hon red honom sist. Känns som att han har hittat ett helt annat lugn och är väldigt långsam, men missförstå mig inte, långsam på ett bra sätt. Han är så rund och mjuk och övergångarna blir mjukare och följsammare hela tiden. Var jätte kul att se Elin rida honom då de klickar superbra ihop! 
Jag och Gossen gjorde ett par fina byten åt varje håll men förutom det tyckte jag han var lite disträ. Sölepelle! haha, men så bra byten har vi aldrig gjort så jag tänker vara nöjd ändå. Tränar massor nu på att hålla rak linje och inte låta honom dra iväg åt något håll. Även när vi gjort bytet att vi fortsätter rakt fram och inte sticker iväg. Det går framåt och jag märker utveckling hela tiden :D 
Även mamma kom upp i sadeln igår på Dante och red en stund. Mamma och Elin fotade under dagen och det blev en hel del bilder. Får lägga upp i omgångar så inget går förlorat! 
 
Ha en underbar söndag allihop, vila, pilla er i naveln och ha inte ångest för att det är måndag imorgon. Det har jag så det räcker till alla ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 













Postat av: Elin

Roligt att bytena går såpass bra!

2016-08-07 @ 13:03:12
URL: http://liveloveride.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback