Tankarna om veckan som gått!

Dagarna springer iväg och jag har fullt upp hela tiden. Gossen har blivit riden mycket denna veckan, dock inte så krävande pass varje gång. Har funderat kring bytena som gick åt skogen och kommit fram till att jag ska lugna mig med dem. Försökte få till att åka och träna för Peter innan tävlingen men eftersom jag jobbar jääämt och ständigt så hittar jag inte en enda lucka som passar oss bägge. Menmen, jag lägger bytena åt sidan så länge så får det gå som det går. Pratade med Peter om det och vi kom fram till att huvudsaken på denna tävlingen är att han ska behålla lugnet, sen får resten gå som det går ;) 
 
Blev ett sent pass idag i regnet. Red mest igenom honom och vi tränade mycket på att stå still :P låter komiskt med efter vi spunnit eller gjort nåt så vill han alltid backa eller gå framåt. Så det blev en hel del stillastående och bara vänta på kommando, men det var nyttigt det med ;) 
 
I onsdags red jag och Elin ut för första gången över järnvägen med Dante. Hon red på Gossen och jag på "lillkillen". Och shit, jag var helt amazed faktiskt. Dante skötte sig så jäkla bra. Järnvägen har vart ett moment som jag väntat med just för att det kommer mycket tåg och bommar som går ner och upp hela tiden. Att rida över har ändå vart något som jag dragit mig lite för, men vad var jag orolig för egentligen? Det gick ju hur bra som helst :D Mötte en hel del trafik och gick igenom bostadsområden och han backa inte för nåt. Förutom att han tog ett jätte skutt över en torkad liten bäck i skogen men det gjorde inget! ;P Han var så lugn och stabil och trampade på i täten utan tveksamheter! Strongt för en unghäst som ser mycket för första gången! Elin är ju dessutom helt kanon att rida med. Lugn och trygg och vi kompletterar varandra jätte bra! Längtar tills nästa gång! :D 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback