Tankarna kring spring break!

Sådär ja, nu har jag lite tid över och kan äntligen dela med mig om hur jag känner om tävlingen på Axvalla :D 
 
Alltså vilken förändring ändå. Från att sitta på Gossen som bara skenar runt till att ha en avslappnad lugn pålle under sig var ju helt fantastiskt. Jag var så stolt över honom! Sen att vi inte kan alla manövrarna och får skitpoäng spelar mig ingen roll. Jag behövde inte känna mig stressad och nervös för att han skulle bralla och nästintill kasta av mig. Man fick ett helt annat lugn inför varje klass när man visste att hästen skulle sköta sig. Att folket på läktarna eller människorna som sprang bredvid tävlingsbanan inte skulle vara skrämmande. Det kändes riktigt bra!
 
 
Sista dagen var jag lite osäker på om jag skulle genomföra båda klasserna. Den första klassen skötte han sig galant i, lugn och stabil rakt igenom och jag kände mig nöjd där. Vi var båda trötta men så blir man sådär att vafan, jag har ju betalat för en klass till och det kan va kul att göra det igen. Men Gossen höll inte med. Han blev ofokuserad jag jag tror att hans trötthet resulterade i att han inte ville lyssna, blev tittig och lite dum. Men jag diskade mig med en gång och red igenom hela mönstret ändå och det kändes ändå lite skönt att fått skola honom i sista eftersom han kan bli lite showsmart ;) Men i alla andra klasser var han ju en sagohäst för mig så den där sista klassen har jag bara raderat ur mitt minne! Inget ska få ta ifrån mig min härliga känsla som jag hade den helgen!
 
 
Jag hade hur kul som helst med alla underbara människor och jag vill definitivt åka dit snart igen! Gossen och jag lär oss massor varje gång. Sen är vi absolut inte tillräckligt bra för att placera oss eller ens knappt få en score. Tävlingen i sig är alldeles för hög nivå för oss. Men jag ser det inte så. Det är en träning, en miljöträning, och sen kan folk rynka på näsan hur mycket de vill när jag kommer in och inte ens kan byten. Men vad fan gör det, jag har betalat för min tid på banan och vi tar oss framåt sakta men säkert. Denna gången kunde vi ju iallafall ta oss runt alla mönster, det kunde vi minsann inte sist ;) 
 
 
Imorgon är det en tävling lite mer på vår nivå! Mamma och jag har ridit på Gossen idag och bilen är packad och klar. Av någon anledning är jag inte det minsta nervös. Känns som att lugnet ligger kvar sen spring break nu och att det bara är att ta det lugnt och fokusera på vad man ska göra! Ska bli jätte kul iallafall och jag ser fram emot att se mamma tävla också! Ska försöka uppdatera er så mycket det går här men ni vet hur det kan bli, ibland kommer inläggen ett par dagar senare ;) 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback