Om träningen hos Peter!

Har haft så dåligt med tid det sista så har knappt hunnit blogga nåt :P Här är mina tankar om träningen för Peter i tisdags!
 
Alltså att en människa kan få det att se så lätt ut är ju helt ofattbart. Jag tycker jag gör precis likadant men tydligen inte! haha. Tränade byten och jag började i sadeln. Men det gick inte alls. Så hoppar Peter upp, rättar till honom lite och tjoff tjoff så går det hur enkelt som helst. Jag hoppar upp i sadeln igen och då gick det galant. Det är därför han får betalt och inte jag!!! hahaha! Men jag är supernöjd, vi kommer någonvart hela tiden och det är sån sjukt stor skillnad nu och då. Tänkte på det faktiskt när jag slängde mig upp i sadeln i ridhuset, ett ridhus som vi aldrig vart i förut. Förr kunde han vara tittig, lättskrämd och sjåpig på nya platser så jag ledde han gärna några varv runt innan jag hoppade upp. Men nu är det helt borta. In och upp bara. Fokus och lydnad från första sekund. Samma när alla andra hästar lämnade ridhuset och vi blev ensamma kvar så sköter han sig hur bra som helst. Förr kunde han bli gapig och lite orolig men även det är väck. Underbara Gossen, han utvecklas hela tiden och så även jag. Sen kommer han säkert vara tittig på tävlingen på axvalla när det är så mycket folk, affischer och tält lite här och var, men det ska också försvinna, inom sinom tid :D Jag är nöjd bara han är mindre tittig än sist på axvalla! 
 
 
Idag öste regnet ner, så vad gör man med en ridbana som är mer som en bassäng? Jo man rider ute på grusvägarna och galopperar. Så det har vi gjort. Blev konditionsträning och jag trodde ibland att vi skulle blåsa bort. Gossen var superglad och blåsten piggade upp han ordentligt, iallafall i början, sen blev han sitt vanliga lugna jag igen ;) 
 
Har inga nya bilder tyvärr, så bjuder på några gamla goingar! pusspåer
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback