Känns som ett fett jäkla bakslag!

Idag var ingen bra dag i sadeln, eller kan man vara så negativ? Allting gick skit bra tills jag skulle börja träna dem där förbannade bytena. Han skötte sig så jäkla bra med allt annat. Jag vet ju om mycket väl att det inte är han som gör fel, utan snarare jag. Jag vet ju att han kan. Jag repeterar högt i mitt huvud vad jag ska tänka på, hur jag ska göra, hur jag ska sitta, ALLTING. Men ändå går det faaaaaaan inte. Till slut fick vi till det, efter typ 40 försök. Okej, där överdrev jag kanske lite men det kändes så. Gossen blir stressad, jag blir iriiterad på mig själv och låter det gå ut över honom. Stackaren som antagligen inte fattar ett skit av vad jag menar. När vi väl fick till det så fick han så jäkla mycket beröm så hälften vore nog, med en liten förhoppning om att han verkligen skulle fatta att det var den enkla saken jag ville från första början, och att han inte hade behövt att bli genomsvett. Menmen, ibland har man bad days som det så vackert heter. Eftersom jag är pank nu så var inte tanken att jag skulle kunna ta en lektion till för Peter. Men ärligt talat, med den känslan jag har idag så finns det inget annat alternativ. Har suttit och kollat på filmen nu när han gör byten på Goss och det ser så jäkla enkelt ut. Har typ försökt komma med bortförklaringar som att han väger mer, det är lättare för Gossen att känna när han sitter över. Men nääää, jag är nog bara jävligt dålig på att göra galoppombyten helt enkelt. Skit också. Aja, sluta grubbla och ta nya tag imorgon. Värre kan det ju inte gå :P hmmmm
 
Igår hade jag och mamma en jätte mysig kväll i stallet. Borstade bägge hästarna jätte fina och flätade deras manar. ÅÅÅh så de blänkte, tills dagen efter och dem ser ut som två skitgrisar igen! haha! Aja, pååt igen baaah.
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback