Onsdag&torsdag

Onsdagen och torsdagen har vart fullt upp! I onsdags jobbade jag till 17, sen direkt till stallet, fixa iordning Goss så Agnes kom snabbt upp i sadeln. Hjälpte henne så hon fick ridit en stund och sen direkt slänga sig i bilen för att åka till Säffle och hämta en ny harv till ridbanan. Som tur var hängde Amanda med mig :D tog cirka 5 timmar sammanlagt så vi var inte hemma förrän 01.30 på natten :P Menmen, en ny harv är ju toppen! Och tack Amanda som höll mig sällskap i bilen!


Idag har jag vart ledig. Och vem gillar inte det? Kom till stallet med gott humör och såg fram emot att rida bägge hästarna! Började med Dante, men det gick inge vidare faktiskt. Han agerade lite skumt och ville knappt gå fram alls. Men efter någon halvtimme fick vi till det ordentligt och han skötte sig. Vet inte vad det var med honom, men han hade fokus på allt annat än mig. Dock så regnade det och blåste som attan, så där kan ju vara en faktor ;)


Efter det var det Gossens tur. Han är ju en dröm att sitta på, inga tvivel, men nu har vi börjat träna byten och det går la sådär. Iofs, dem få gångerna vi tränat det så sätter vi det alltid på slutet, så jag hoppas att den där spärren ska lossna snart och det bara sitter :P 


Det är rätt sjukt vad allt känns enkelt när man först rider Dante som är typ grön i allt, och sen sätter sig på Gossen som kan så mycket. Han är inte världsbäst men kontrasten blir så stor! Inte konstigt såklart eftersom Dante är 3 år och Gossen 7. Men det blev extra tydligt idag när det inte gick så bra med Dante ;P 


Men på't imorn igen. Då jobbar jag 11.30-19.00 så jag tänkte sno Dante från mamma imorgon med och rida innan jobbet. Då blir det nya tag!!! Whoooojah

Agnes och Gossen i onsdags


Gossi, flätor och allt idag med, fint ska det va :P 


















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback