Händelserik dag!


Vilken dag det har varit! 

Först blev det uteritt med hela bunten i stallet :D jag, Amanda och Jill kom ut på en härlig tur i skogen! Jag red Gossen, Jill på Nikkita och Amanda på Dante :) Och vår kära lilla Dante skötte sig hur bra som helst! Man skulle inte kunna tro att han bara är 3 år och trampar fram sådär och tar täten utan problem :) mötte lite trafik och tokiga hästar men det var inget som berörde Dante, helt underbart <3 


Senare på dagen hade Nikkitas Lga blivit dåligt. Svullet och rinnigt. Så veterinären fick komma ut och ta en titt och jag sprang fram och tillbaka och fixade inför tävlingen och bada häst och allt. Stackars Jill fick en rätt dålig diagnos från vet så Nikkita får metacam, salvor och droppar för ögat. Som tur är har hon ingen feber och hälsan verkar bra. Vi tog beslutet att det var bäst för Nikkita att åka hem så Jill kan hålla koll på det ordentligt dygnet runt. Så hon flyttade hem till hemsjö och vi kommer sakna henne i stallet <3 


Nu sitter jag hemma i soffan och tänker igenom om jag packat med allt. Men jag tror allt är på sin plats faktiskt. Längtar tills imorgon!!! 























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback