Ridit Dante och Gossen!

Igår åkte jag till stallet efter jobbet kl 19. Usch vad tråkigt det känns att det är helt becksvart ute nu klockan sju. Vintern kommer närmare med stormsteg! Mamma stod iallafall redo med Dante och hon red en stund först. Hon är fortfarande lite osäker i galoppen så jag hoppade upp och galopperade en stund. Han kändes jätte fin och stabil. Går fortfarande lite fort och han glider ut lite här och där men jag tycker det blir bättre och bättre för varje gång!
 
Imorse var jag i stallet och red Gossen. Det var riktigt kallt ute och frosten har kommit. Jag gillar inte att det är så kyligt, men jag tycker det ser så fint ut när det ryker ur näsborrarna på dem och solen inte gått upp helt :) 
 
Gossen skötte sig kanon iallafall och när jag var klar med ridningen kom hovis och skodde bägge hästarna. Så med färska dojor och ett glatt humör ska jag strax åka och jobba! whopwhoop!
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback