Regnig onsdag :(

Jag hade helt ställt in mig på att skita i att rida idag när jag satte mig i bilen efter jobbet på väg till stallet. Det regnade och blåste halv storm ute. Men när jag väl kom fram så bah "näää, inte ska lite dåligt väder stoppa mig?!" Så jag red ändå, tyvärr... Idag stämde inte mycket. Spinnen gjorde han förvånansvärt bra men allt det andra failade. Han var tittig, busig och ofokuserad. Träden blåste som attan och varje gång vi skulle passera de där lääskiga blåsande löven med de stora skräckinjagande grenarna så hittade han på någon dumhet. Allt ifrån att kubba iväg i full galopp eller bara skutta åt sidan. Envis som jag är så låg jag ju givetvis bara på den volten för att han skulle bättra sig, och visst det gjorde han väl, men fokusen var inte som den brukar. Idag var inte Gossen sig själv alls, han var en riktig BUSGOSSE! Menmen, det kan ju inte alltid gå bra heller ;) 
 
 
Självklart såhär några dagar innan tävling får man ju en lite olustig känsla i kroppen när träningen gick dåligt. Men jag får lägga det bakom mig och ta nya tag nästa gång. Imorgon jobbar jag 12 timmar så det blir ingen ridning då för min del, men han måste ju ha en vilodag denna veckan ändå ;) 
 
 
Kommer upp lite bilder från sommaren igen, har inga nya än så man får nöja sig med det lilla ;)
 
 













Postat av: Dixi Wonderland

Vädret var bajs idag :( Hoppas verkligen det blir bättre imorgon :)

Svar: Ja usch ja! Håller tummarna :D
Ida Anzén

2015-10-21 @ 21:03:25
URL: http://dixiwonderland.com/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback