Nämen det där gick ju bra! :)

Så var tävlingsdagen kommen och jag gick upp ur sängen 05.00. Rätt så pigg ändå eftersom jag inte sover nånting dagen innan tävling, går alldeles för många tankar i huvuet :P
 
Dagen började iallafall katastrofalt. Jag körde fel totalt och fick flänga fram och tillbaka på e20 för att jag tagit fel på adressen. Väl framme var det superstressigt eftersom man fick kika och rida lite på banan innan och jag var supersen så fick skynda mig som attan för att hinna in några minuter. Men efter det lugnade allt sig!
 
Första klassen var pleasure. Jag var nervös som vanligt och Gossen blev lite väl "springig". Helt och hållet mitt fel eftersom jag spände mig men han slappnade av mer och mer ju fler varv som gick. Väl vid prisutdelning kände jag mig nöjd, inte vår bästa ritt men nöjd ändå. Domaren kom fram och pratade lite med ekipagen och så kom hon fram tilll mig och sa: "Du presenterar din häst på ett underbart fint sätt, det ser jätte bra ut." Nämen ååh, tack, svarade jag och kände mig lite extra nöjd trots att jag inte förväntade mig någon jätte bra placering. Men jodå, förstaplats blev det och jag fick rida ärevarv. Dock blev det lite kaos eftersom kära Gossen blev väldigt uppspelt till applåderna men det gjorde inget. Det kändes härligt ändå. Dock tycker jag väl inte att jag förtjänade förstaplatsen, men i pleasure har man ibland lite flyt beroende på när domaren ser en och inte. Kan ju vart så att domaren kollade på mig just när han gick bra men tittade på någon annan när det gick sämre. Dock har ju alla samma förutsättningar men jag har svårt att tro att inte någon av de 9-10 stycken som va med inte gjorde det bättre :P men aja, nåt gjorde jag rätt! :D 
 
Sen var det en C-klass i reining. Den började med spinn som gick jäkligt dåligt. Han drog sig mot utgången men jag lyckades rätta till det och fick till en toppenrunda ändå som jag var jätte nöjd med. Däremot missade jag ett varv i spinnen så jag blev nollad men det gjorde mig inget. Avslappnad och följsam i volterna och den ena rollbacken var kanon!
 
Sista klassen var reining D. Den gick också bra, han var lite ofokuserad i stoppen tyckte jag men huvudsaken för mig var att han skulle behålla lugnet och inte dra åt något håll. Och det gjorde han inte! :D Vi slutade på en tredjeplats av sju stycken och det var mer än jag förväntade mig! Han höll sig stabil och cool rakt igenom och inga dumheter alls :D
 
Tanken var att jag skulle vart med i en klass till men jag var nöjd med Gossens insats att vi valde att åka hem. Jag känner att jag fick igenom det jag ville idag. Han ställde upp och behöll lugnet och det blev en positiv tävling med mycket beröm och glatt humör. Det är så jag vill att Gossen skall vara! Nu är jag taggad för fler tävlingar nästa år och åka ut mer till nya platser och lära oss massa nytt! :D 
 
Nu är jag helt slut. Tog över 2 timmar enkel väg till tävlingen och efter all nervositet och energi man gjort av med idag så ska jag kollapsa nu i soffan och kolla på någon mysig hästfilm. 
 
Jag vill tacka min kära mor och Agnes som hängde med och hjälpte mig hela dagen, ni är toppen! Och tack pappa och lillebror Lucas för att ni var med och stöttade :D 
 













Postat av: Anonym

Var du på wcwr😆 det var vi med isåfall ...Grattis vad kul att det gick bra👍

Svar: Japp, det var jag! :D tack så mycket!
Ida Anzén

2015-10-25 @ 22:04:42



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback