Hästdag!

Idag har jag spenderat rätt många timmar i stallet ;) kände mig pigg och alert imorse när jag vaknade. Redo att ta dagen med storm! Hästarna, here I come :)))

Började med Dante. Longerade han lite först och han var alldeles tokig. Bockade och sprang allt vad han hade. Det var till och med så jag tänkte "åh herregud, ska jag hoppa upp på den här stollen?!" Men vad fan, det var jäkligt kallt och det blåste mycket så han blev väl påverkad av det ;) jag hoppade upp iallafall och han var riktigt pigg. Men jag jobbade han mycket med att flytta sig för tryck och såg till att han var med mig hela tiden. Han blev lite rusig i traven till en början men i slutet slappnade han av och blev jättefin så då slutade jag där :D 

Efter det red jag ut Gossen en längre tur i lagmansholms by. Även han var på tårna och kunde stundtals knappt skritta för han vara ville framåt framåt framåt ;) men han var inte dum på nåt sätt och han gick lugnt och fint över järnvägsövergångarna. Tyckte det var rätt kul att han var på hugget, han verkade ha väldigt kul iallafall, och jag med! :D 

Sedan fixade jag fint i stallet och gjorde alla sysslor som hör till! Känner mig riktigt nöjd med min "hästdag" :D 




















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback