DYRDYRDYR! Bildbomb

Ja, idag kan man inte säga annat om Dante. Idag var han riktigt dyr ;) Mamma är sjuk så jag fick äran att rida Dantis idag.
 
Och hur ska jag förklara? Jo, han var bara så jäkla duktig med allting. Han har vilat nu ett par dagar på grund av tappsko, så jag tänkte att han kanske skulle ha lite överskottsenergi. Men icke, han var hur stabil och lugn som helst. Gjorde allt med bravur (för att vara en treåring.) Visst, galopperna är ju forfarande flängiga och han är lite överallt, men det gjorde inget. Han var jätte mjuk i munnen och lyssnade på mig iallafall nästan hela passet ;) Efteråt skrittade jag en sväng på honom på vägen ensam för första gången. Var det något problem? Nope!! Han traskar bara på trots att Gossen stod och gapade efter honom :) Idag kände jag att vi verkligen klickade i ridningen. Herregud, låter som att det är min häst ;) chilla nu Idaaa... 
 
Mamma tog sig ut och fotade lite medan jag red, och jag fotade även hästarna lite i hagen. Lägger inte upp allt på en gång utan bilderna kommer upp mer under dagen! Gossen fick sig en genomborstning och på tisdag ska jag börja rida honom igen! Men tills dess tänker jag njuta av den känslan jag fick när jag red Dante idag. Magi <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback