Ledig idag och hela förmiddagen i stallet!

I måndags när jag red Dante så var han välidgt framåt, lite väl nästan om jag får påstå. Tog rätt så lång tid innan jag fick han dit jag ville men när han väl kom dit så var han rena drömmen. Galoppfattningarna gjorde han galant och fattade inte fel en enda gång. Däremot får man galoppera en stund innan han får den där runda härliga galoppen ;) 
 
 
Idag när jag red han så var det lite tvärtom. Fattningarna gick urdåligt. Stannade upp och dummade sig, men när han väl började galoppera efter lite om och men så gjorde han det skitbra! Rund, mjuk, stabil och underbar att sitta på. Han är lite oförutsägbar den där hästen :P Ska tilläggas att det bara är dem första fattningarna han bråkar med. Precis som att han testar lite, men när man är bestämd och konsekvent så ger han sig väldigt snabbt :) 
 
 
Efter det red jag Gossen en liten kortis på banan. Han var mycket piggare idag än de senaste gångerna jag tränat. Positiv och framåt och gjorde som jag bad om. Red inte speciellt länge, bara tills jag var nöjd :) 
 
 
Småpillade lite i stallet efter det. Städade iordning lite i sadelkammaren och gjorde alla stallsysslorna. Nu tänkte jag ta det lugnt en stund innan jag ska iväg och kolla på Olas handbollsmatch ikväll :) Ha en bra dag allihopa!!
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback