Elin har ridit!

Igår var det ny vecka och nya tag. Vardagen såg ut som många andra, jag jobbade och åkte direkt till stallet efter det ;) 
 
Till skillnad från andra dagar så var det inte jag som skulle rida Gossen utan det var Elin :) jag var med henne igår och gav henne lite tips och råd om vart Gossens knappar sitter och det gick jätte bra! 
 
Alla hästägare vet att man inte låter vem som helst rida sin häst när man inte är med. Att ens ögonsten rids av någon annan och hen kanske sitter och gör helt fel? Men så känner jag verkligen inte med Elin. Hon har jag känt sedan länge och vi har haft häst på samma ställe i flera år. Jag vet hur mån hon är om hästarna och hur genuint snäll och vänlig hon är. Hon har ridit Gossen några gånger nu de senaste veckorna eftersom hon verkligen älskar hästarna och inte har någon egen just nu, plus att jag får en dag ledig ibland ;)  Och det är verkligen med gott samvete jag låter henne rida. Jag litar på henne till 100%. Elin är otroligt lugn och trygg i sig själv och noggrann i allt hon gör! Och sånt gillar jag :D ingen stress utan hon går där och pillar med hästen och bara njuter av att vara i stallet. Det är roligt också att hon tycker om att rida just min häst. Att han kan glädja någon mer än mig och bidra till leenden på läpparna, helt underbart :D 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback