Vart kommer energin ifrån?

Jag kände imorse att jag var rätt seg. Trött, slapp och gäspade hela tiden. Men näääää Ida, har man hästar så får man bannimej ta tag i hästeriet när man har en ledig helg! ;D 
 
MEN jag har inte ridit. Började med att longera Cayenne. Det gick toppen och efter det tog vi en liten promenad. Efter det var det Goss tur att få på sig tränset och longerlinan. Alltså vilken häst jag har. När jag longerar vill jag att hästen ska länga lite på stegen. Ha ett driv framåt utan att kuta fram. Eftersom Gossen är av den "latare" typen så skyndar han sig inte direkt. MEN jag märkte hur jäkla bra han lyssnade på min röst ändå. Jagade på han lite så han travade fortare, och när jag sa "lugn" till han så gick han ner i klockren jog. Välbalanserad, i form och alldeles utmärkt. För att jag sa ett enda ord... På ljudkommando ökade han traven igen och jag upprepade övningen flera gånger. Klockrent varje gång!!! :D Hade några bommar utlagda också som han fick trava över ett par gånger. Han är inte den bästa på att lyfta på fötterna men gjorde det rätt bra ändå :) Tog en liten promenad med honom också efteråt!
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback