Vad hände?!?

Idag var bannimej min häst galen. Hade lite kort med tid så jag tänkte "äsch, jag longerar en stund bara!" Och vad händer? Han är helt tokig. Bockade, studsade, hoppade rätt upp i luften, kastade med huvudet och busade till 100 procent! Vart tog min lugna och sansade pålle vägen?! Vid ett tillfälle tappade jag honom till och med så han rusade ner till stallet och hade jätte skoj. Vi har ju inget staket runt ridbanan så vad gör man. Ni skulle sett mitt ansiktsuttryck när jag fick promenera ner till stallet och hämta honom. Han stod så snällt stilla och protesterade inte alls med att bli ledd tillbaka, lika glad som innan. Nästan så att han var stolt med vad han åstadkommit. Kunde inte hålla mig riktigt från att ändå smila lite åt honom. Konstiga häst tänkte jag 😊 men efter 30 minuter ungefär lugnade han sig tack gode gud! Ja, energi kan man ju inte tveka på att han hade idag iallafall! Haha😃


Tog inga bilder idag så jag lägger upp lite gamla!

 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback