Tävlingen idag!

Ja vad ska jag säga om dagen egentligen. Vi kom dit och det visade sig att det var lite försenat så jag red WR iallafall trots att jag strök mig dagen innan. Men Cilla var en ängel och fixade in mig igen ;) klassen gick dock inte bra alls. Han drog iväg en hel del och hade skit kul. Jag brydde mig knappt om det utan såg det som en träning :P

 

Sen var det western horsemanship som också gick åt skogen. Han började riktigt fint men sen fattade han fel galopp vilket han ALDRIG brukar göra. Men det var tydligen en sån där dag! Haha

 

Sist var det reiningen och på framridningen var han rena drömmen. Följsam, lugn och underbar. Jag tyckte att mönstret var lite väl svårt men tänkte att jag prövar att rida på stången på en hand ändå. Jag bryr mig inte om placeringar utan mest att jag själv ska vara nöjd så jag chansade. Och så dåligt det gick, så dåligt att jag inte ens blev arg utan jag skrattar åt det!! Han drog iväg åt ett annat håll och busade med mig. Så vad hade jag för val? Avbryta och gå ut? Jag bestämde mig för att diskvalificera mig genom att ta två händer och fullföljde mönstret. Resten av mönstret gjorde han rätt bra när han väl lugnat ner sig. Jag är glad att jag fortsatte rida iallafall så vi avslutade bra!

 

Det är ju trots allt mina nerver som smittar av sig. Gossen känner mig så väl och jag lägger ingen skuld på honom. Klart att han undrar vad som ska hända när jag nästan slutar andas. Jag blir ju så nervös och mitt hjärta sitter utanför kroppen känns det som för att det slår så hårt. Jag måste lära mig att slappna av och inte pressa mig själv så hårt. När vi fick rida på tävlingsbanan i pausen var han hur lugn som helst, och varför? Jo för att jag var lugn och tränade. Men så fort jag ska starta i klassen och göra mitt mönster inför domarna så flippar min kropp och jag tappar all fokus.

 

Jag har lärt mig mycket idag och jag får träna på att slappna av ;) nu blir det ju inte tävling för min del förrän längre fram på grund av operationen och det känns ju inte jätte bra att vi avslutade vårens tävling såhär, men vad fan, vad ska man göra! Bara till att le och gå vidare! :D han var iallafall lugn och fin hela dagen (förutom när det var min tur att tävla)! Haha. Han är ju supercool med allt annat iallafall :)

 

Nu blir det lugnt för min del några dagar. Har vart så mycket det sista och jag känner att kroppen säger VILA!! Så Gossi får nog bara gotta sig i hagen några dagar :D tack Angelina som var med hela dagen och hjälpte mig med allting <3

 
 
 
 
 













Postat av: Angelina

Så fina är ni! Tack ännu en gång för idag bästa Ida!<3

2014-05-01 @ 21:37:02
Postat av: Angelina

Så fina är ni! Tack ännu en gång för idag bästa Ida!<3

Svar: Tack Angelina! Och tack igen för all hjälp :D <3
Ida Anzén

2014-05-01 @ 21:37:30



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback