Träningspasset idag!

Gossen gossen gossen, han är fin den där hästen, men ibland är vi inte riktigt överens. Tränade idag och var inte riktigt nöjd. Tränade på rakspår och han var inte alls stabil utan gled antingen utåt eller inåt. Vi blev osams, han blev lite tossig och så var det typ lite kört ett tag kände jag. Grejen är att han får sån jäkla fin galopp när han är lite "grinig" eller stressad, men då lyssnar han inte speciellt bra på mig. Han tar varje tillfälle han får att slarva. Kändes så idag iallafall... Blev ett rätt hårt pass för oss men på slutet gick det bättre tycker jag (: men som sagt, inte helt nöjd, men det kan man ju inte vara varje gång ;) 

 

Cayenne fick prova en ny sadel idag, en westernsadel som jag har på prov. Ska testa att rida henne med den imorgon för att känna hur den ligger :) mamma lovade att rida Goss åt mig så bägge hästarna tränas :)

 

Nu blir det till att krypa till kojs för att gå upp tidigt till jobbet imorgon igen! ;)

 

 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback