Butter...

Idag är inte min dag. Började med att jag försov mig. Snabbt som attan gjorde jag mig klar och åkte till stallet. Borstade Gossen men märkte att han var varm i vänster framhov. Ingen värme eller svullnad i varken ben eller kota, utan bara något varmare i hoven än de andra. Tog upp och longerade honom på banan för att se om han visade någon hälta, men det gjorde han inte som tur var. Promenerade med honom en stund, och släppte ut honom. Vad kan det vara tro? För säkerhets skull så får han ta det lite lugnt så får jag hålla koll på den där hoven. Jag är väldigt nojig med sånt där. Är säkert inget allvarligt men hellre ta det säkra före det osäkra. Får be mamma känna på hoven igen när hon kommer hem från jobbet idag!

 

Så nepp, ingen ridning idag. Usch vad tråkigt :(

 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback