Är jag en mes?

Ni vet den där känslan man får när det inte riktigt går som man tänkt sig. Man får dåligt samvete för att man kanske var något för hård eller skällde lite för mycket. Det hände igår. Red Goss på tränsbett vilket gick väldigt bra till en början. Han var mjuk och fin i munnen och uppvärmingen var inget att klaga på. Men så kom vi till bytena, som gått så himla bra dagarna innan. Men igår blev det tre stora missar innan vi klarade ett korrekt byte. Och då sitter jag där och tänker "du klarade ju det galant häromdagen, för helvete." Så blir jag arg på honom, glömmer av att det kanske var nåt som störde honom just då, det hade ju vart varmt hela dagen och han kanske var lite lost i huvudet. Jag skulle aldrig skada honom på något sätt, men just att jag svor åt honom då och tänkte onda tankar för att jag själv var på dåligt humör får mig att känna mig dum efteråt. Då får jag dåligt samvete för att jag vart arg på honom. Och ja, han är ett djur och tänker väl knappast mer på det, men jag gör det. Istället borde jag stannat honom, lugnat honom (och mig själv) och bara försökt igen. Men vad gör jag, jo han får galoppera på i förvänd galopp och så blir han stressad och blockerad. Många börjar gråta när det bara inte funkar, jag blir arg inombords men fäller aldrig en tår. När man håller på med hästar så kan det ju inte alltid gå som på räls. Igår var jag på dåligt humör och borde gjort mycket annorlunda, för efter de tre katastrofbytena så satte han ju tre på raken perfekt. Han fick en massa beröm och jag slutade där. Ändå så blir man lite illa till mods idag. Sen känner jag Gossen väldigt väl. Kan han, så testar han gärna att slarva lite extra om man inte är med till hundra procent. Folk säger att jag är för snäll mot honom och att jag borde tuffa till mig, men hur ska det gå om jag får dåligt samarbete för att jag galopperat honom på en liten volt i förvänd? Är jag mesig? :O

 

Hur som helst, bakslag får man ibland och allt kan väl inte alltid stämma helt. Gossen skall få två lediga dagar nu. Har vart mycket för han att ta in den senaste tiden. Jag har ändå en del annat som behövs göras så han får gotta sig och bara ta det lugnt :) sen blir det nya tag på tisdag med glatt humör!

 

Idag jobbar jag och ikväll skall jag och familjen på Joe Labero :) ska bli kul! :)

 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback