Igår och idag!

Igår jobbade jag till fem, (som vanligt eller) och direkt till stallet! Kortfattat så fixade jag stallet först, longerade Cayenne, och sen red jag Goss! Haha den gula var så rolig, han kunde inte skritta. Ville bara trava hela tiden :P han är rolig den. Ibland är han seg, och ibland superpigg! Härligt med variation ;)

 

Idag var jag ledig. Så jag städade hemma och tvättade på morgonen. Efter det till stallet och mockade och allting först! Sedan longerades Cayenne även idag och hon var så pigg och glad så! Mycket snö hade kommit på marken så banan var bra :D kunde även galoppera några varv och det tyckte hon var jätte kul!

 

Sedan var det bara Goss kvar och han red jag på banan en stund i skritt och trav, och sen tog vi lite galopp på åkern. Idag var han dock inte lika pigg som igår men som sagt, han är lite som natt och dag ibland!

 

Känns gött nu att ha kommit igång och jag märker att Gossen ändå börjar få tillbaka sin kondis så smått. Han tränas ju inte hårt direkt men har ändå kommit in i rutiner igen. Och även jag mår bra av att ha ridningen, det förgyller min vardag ;)

 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback