Från igår!

Igår ösregnade det verkligen ute och blåste som attan. Men jag hade gett mig fan på att jag skulle rida, jag skulle ju till och med börja trava igen. Så med regnrocken på och luva så gav jag och Gossen oss upp till banan och där red jag i ungefär en halvtimma. Började med att skritta en stund och sedan travade jag på långa tyglar några varv och red lätt. Och så fin han kändes! Långa kliv och otrolig framåtbjudning :D som sagt, blev ju bara några varv åt varje håll men idag tänker jag lägga på några varv till så vi ökar lite hela tiden men inte så det blir jobbigt för honom. Har hört mardrömshistorier om hästar som satts igång för snabbt efter vilan så jag är lite extra försiktig.

 

Igår var jag och skrev på kontraktet till min nya lägenhet, jobbade 9-17, red, tvättade, tog en löprunda, duschade, lagade mat och bakade muffins! Hurtigaste dagen på länge men jag sov riktigt gott inatt ;) 

 

Idag tänkte jag då rida på banan igen, hoppas det inte regnar och blåser lika mycket som igår. Gossen var dock väldigt oberörd av det stormiga vädret, men vilken människa älskar att vara ute när det vräker ner? ;)

 

 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback