Från fredagen!

Jag har blivit lite dålig på att blogga om det jag gjort samma dag, blir alltid att jag skriver om det dagen efter ;) Menmen, det blir likadant idag!

Igår så red jag på Gossen iallafall. Blev lite extra glad när jag såg att mamma och Roger hade sladdat och gjort banan fin åt mig :D

 

Skrittade fram en stund, travade några varv på långa tyglar och sedan joggade jag i en åtta några varv. Den här gången kunde han faktiskt jogga utan att springa ifrån mig ;) han var pigg men lyssnade ändå väldigt bra! Finns inte så jätte mycket roligt att säga om mina ridpass just nu mer än att dem är väldigt lugna och ganska korta. Men någon gång i nästa vecka tänkte jag börja galoppera lite lätt. Tar det successivt och långsamt men jag tror att det blir bra så! Kommer väl frysa på så det kanske blir lite galopp på åkern och lite sånt :)

 

Idag tänkte jag longera Gossen. Har ju ridit många dagar på raken på banan, men när man slutar sent så måste jag ju rida där det finns lampor! Men tänkte bryta mönstret lite och longera idag iallafall :)

 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback