Spritter i kroppen!

Äntligen satt jag på hästryggen igen. Kändes så himla kul, man liksom fick nästan en tår i ögat. Jag och Gossen tog en tur igår (något längre än planerat) men det var så trevligt att när jag "var klar" så tog jag en liten runda till :P blev såklart bara skritt eftersom han vilat i snart två månader. Och ja, det märktes ;D så himla glad och framåt var han. Kastade med huvudet och trivdes till tusen på de snöiga vägarna. Han skrittade sitt snabbaste men blev aldrig såpass att jag behövde sitta och hålla in honom. 
 
 
Så vad är då min plan nu? 
Jo jag tänkte sätta igång honom lite lätt. Blir lite skritt var och varannan dag så det blir en så lugn igångsättning som möjligt :) beror lite på väder och vind också, är det isbana så ger jag mig inte ut med han och halkar runt! 
 
 
Summa summarum av gårdagen är att jag blivit alldeles lycklig i kroppen av ridturen. Pigga, glada, underbara häst, tack för att du kånkar runt på mig och gjorde min dag toppen! 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback