Uppdatering!

Vilken vecka det har varit. Ridningen har ju stått helt still på grund utav balltrampet. Hade ju planerat att börja rida i måndags men så var han lite varm i hoven och likaså på tisdagen. Men så när det väl var borta och han känns och ser bra ut så lyckas han få en spricka i den andra framhoven på torsdagen. Jag ringer hovslagare som kom och tittade idag och fixade litegrann med en extra söm. Skall plasta och sko om hela honom på måndag :) men idag fick jag iallafall rida! Sprickan var inget han hade ont av men jag ville ändå vara säker och låta hovslagaren titta först :)


Och idag var han rena drömmen!!! Pigg, alert, och med gott humör travade vi runt på banan. Eftersom han vilat lite över en vecka så ville jag ändå ta det lite försiktigt. Skrittade några varv, långtravade några varv och galopperade litegrann på långa tyglar! Jag kan inte beskriva riktigt men allting kändes bara så himla bra trots att vi mest bara lullade runt! ;D

 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback