Tävlingsdagen i söndags!

Tävlingsdagen i söndags gick otroligt bra trots några arga stunder mot funktionärerna! Jag ska ta allting från början :)

 

Vi i laget åkte till Hanaskede så vi var där runt halv tio. Vi gjorde lagpresentation och allt kändes bra. Dock gick tävlingen VÄLDIGT långsamt och var utdragen som attan. I reiningen som var min första klass var vi 16 stycken. Jag skulle in som start nr 12 och började därför rida fram precis när klassen började. Skrittade några varv och hann trava ett varv innan en funktionär kommer och säger att det är min tur. "Nä, det är det inte, jag startar som nummer tolv!" Säger jag. "Men dem har ändrat i startlistan så du är start nr fem" hävdar flickan. "Fast jag kollade startlistan för 20 minuter sen och då var det inte ändrat, så då får du flytta tillbaka mig!!" Nu började jag bli riktigt irriterad. Flickan sprang iväg för att kolla med ledaren och kom tillbaka efter en minut. "Fast det går inte att ändra nu" säger hon. "Fast det får du göra bara, hästen är ju inte uppvärmd överhuvudtaget" fräser jag. Men nä, det hjälpte mig inte. Den stackars flickan försökte förklara att hon är ny på det här och jag var inte direkt trevlig mot henne. Men det var bara att bita i det sura äpplet och gå in och göra ett reiningmönster utan uppvärming. Jag hade planerat att rida på stången men fick snabbt byta till tränsbett eftersom han var totalt ofokuserad innan och jag vågade inte chansa. Men vi kommer in på banan och jag är rätt ofokuserad och Gossen med. Men förutom lite strul med första galoppen så gick det hur bra som helst!!!! Han kanske inte gick i as fin form, men alla moment som spinnen, stoppen, volterna och rollbacken gjorde han med bravur! :D en tredjeplats blev det och jag är jätte nöjd med det! Frida Magnusson som var i samma lag som mig vann reiningen så det var väldigt positivt för laget :D hon var grym!!!

 

I westernridingen tyckte jag att det gick sådär. Efter sju timmar i solen var både jag och Gossen helt slut. Men en fjärdeplats av 16 blev det ändå och det är jag också supernöjd med :D en femteplats i tabellen hamnade laget på och det var vi glada över! Alla skötte sig jätte bra och vi hamnade på en femteplats i tabellen i WA :)

 

Hela dagen bestod av gos med Goss, massa snack med goa människor och en stekande sol! Nio på kvällen var jag och Amanda hemma igen med en stor pizza var framför oss. Trötta och sletna var vi, men det var en rolig dag :D tack Amanda som ställde upp och var hästskötare hela dagen!

 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback